GRYF 2012: Drawsko Pomorskie

Miasto: Drawsko Pomorskie
Województwo: Zachodniopomorskie
Czas trwania: 29.06.2012, godz. 19:30 – 01.07.2012, godz. 12.00
Strona www: http://13dpddraws...
Wpisowe: 70 z?
Wiek uczestników: 18 + (dopuszcza si? uczestnictwo osób w wieku lat 16 TYLKO pod warunkiem obecno?ci pe?noletniego opiekuna tzn. brata/rodzica oraz zwolnienia Organizatora od odpowiedzialno?ci za ewentualne nieszcz??liwe wypadki w czasie zlotu).
Limit uczestników: 200
OPIS IMPREZY
Impreza/zgrupowanie ma charakter zamkni?ty i odbywa si? na terenie Kompleksu Poligonów Drawskich, oddalonym od Drawska Pomorskiego o ok. 40 km. Wst?p i pobyt na wyznaczonym przez organizatora terenie mo?liwy b?dzie jedynie dla uczestników zgrupowania, organizatorów i osób przez nich upowa?nionych, wyposa?onych w przygotowane przez organizatora identyfikatory. Dla zmotoryzowanych zostan? wydane przepustki zlotowe, identyfikuj?ce ich ?rodek lokomocji i umo?liwiaj?ce wjazd na teren imprezy. Wst?p na obszar zlotu bez stosownych identyfikatorów i przepustek spowoduje natychmiastow? interwencj? s?u?b mundurowych.

TERMINARZ
29.06.2012: godz. 12:00 do 17:00 – rejestracja, wydawanie identyfikatorów i map dojazdu na teren imprezy, odbywa? si? b?dzie na dworcu PKP w Drawsku Pomorskim przy ul. Kolejowej 1 (do godz. 19:00 dla spó?nialskich, po uprzednim zg?oszeniu organizatorowi pod nr telefonu 533 651 274);
przewidujemy mo?liwo?? zorganizowania transportu z Drawska Pomorskiego na miejsce imprezy dla osób niezmotoryzowanych (zg?oszenia potrzeby dowozu nale?y dokona? najpó?niej do dnia 20.06.2012 r.) – wyjazd autokaru nast?pi po zebraniu si? wi?kszej grupy uczestników;
godz. 19:30 – apel na miejscu zlotu, przydzielenie do grup i wymarsz w teren;
01.07.2012: godz. 00.00 – zako?czenie dzia?a? bojowych; godz. 12.00 – oficjalne zako?czenie imprezy; godz. 14.00 – opuszczenie terenu imprezy;

WPISOWE
kwota: 70 pln, zawiera koszty:
1. ubezpieczenia uczestnika imprezy; 2. identyfikatora/pami?tki z imprezy (w formie nie?miertelnika); 3. wydruku dokumentów (map, opisów zada? itp.) oraz waluty zlotowej; 4. dwóch posi?ków (obiadokolacji w sobot? 30.06.2012 oraz posi?ku regeneracyjnego w niedziel? 01.07.2012) oraz 3 litrów wody dla ka?dego uczestnika; 5. zaplecza socjalnego (bie??cej wody do mycia, przeno?nych toalet); 6. zapewnienia zabezpieczenia medycznego; 7. pod??czenia do pr?du (?adowanie baterii, telefonów, o?wietlenie obozu off-game itp.); 8. zakupu rekwizytów (np. ?rodków pirotechnicznych), ??czno?ci oraz wszystkich innych kosztów realizacji planowanego scenariusza; 9. wynaj?cia pojazdów i transportu; 10. ogrodzenia i oznakowania terenu obozu off game; 11. wywozu ?mieci; Nr rachunku bankowego zostanie podany w pó?niejszym terminie. UWAGA!!! 20 pierwszych osób* (rezerwacja od 1 do 10 w ka?dej grupie) które zapisz? si? do udzia?u w GRYFIE 2012** otrzymaj? zaproszenie do bez sk?adkowego udzia?u w jesiennej ( wrzesie? lub pa?dziernik – konkretny termin podamy ko?cem sierpnia) edycji „GRYFA” (kameralnej a realizuj?cej epizody wcze?niejsze) ; 20 kolejnych osób* (rezerwacja od 11 do 20 w ka?dej grupie) które zapisz? si? do udzia?u w GRYFIE 2012** otrzymaj? mo?liwo?? skorzystania z nieodp?atnego szkolenia rat-med. Które zrealizowane zostanie w niedziel? pomi?dzy godzin? 9.00 a 11.00; Zaj?cia poprowadzi zawodowy ratownik medyczny pogotowia ratunkowego a ukierunkowane b?d? na aspekty wypadków terenowych.
Zg?oszenia grupowe (minimum 10 osób w grupie**) premiowane b?d? jednym udzia?em bez sk?adkowym (10 osób/9 sk?adek). Ka?da kolejna pe?na dziesi?tka kolejna jedna osoba bez sk?adkowo.
* po 10 osób w ka?dej frakcji ** warunkiem otrzymania bonusu jest zapisanie(rezerwacja) oraz faktyczny udzia?
Zlot odb?dzie si? w warunkach polowych, w s?siedztwie dwóch jezior, uczestnicy we w?asnym zakresie zaopatruj? si? w racje ?ywno?ciowe, namioty i ?piwory.

WARUNKI UCZESTNICTWA
1. Pe?noletno?? potwierdzona na ?yczenie Organizatora jakimkolwiek dokumentem. 2. Dopuszcza si? uczestnictwo osób w wieku lat 16 TYLKO pod warunkiem obecno?ci pe?noletniego opiekuna tzn. brata/rodzica oraz zwolnienia Organizatora od odpowiedzialno?ci za ewentualne nieszcz??liwe wypadki w czasie zlotu. 3. Wype?nienie i przes?anie na podane poni?ej adresy zamieszczonego na http://13dpddrawsko.ugu.pl formularza zg?oszeniowego (z uwzgl?dnieniem wymaganych przez Organizatora danych) oraz wp?acenie wpisowego do dnia 12.06.2012 r. Limit miejsc 200. Decyduje data nades?ania zg?oszenia. 4. Zapoznanie si? z udost?pnionymi przez Organizatora regulaminami i zaakceptowanie przepisów, czego bezpo?rednio rozumianym potwierdzeniem b?dzie nades?anie zg?oszenia. 5. Organizator zastrzega sobie mo?liwo?? odrzucenia zg?oszenia w przypadku niespe?nienia powy?szych warunków. 6. Kontakt z organizatorem pod adresem email:

KRÓTKI OPIS TERENU
Teren, na którym wszystko si? odb?dzie, to fragment poligonu w Drawsku Pomorskim.
Urozmaicony... le?ny, lecz g?sto przetkany polanami i wi?kszymi otwartymi przestrzeniami. Las g?ownie stary (sosna brzoza), z ma?? ilo?ci? podszytu, polany cz??ciowo zakrzaczone, poro?ni?te wysoka traw?. Teren pagórkowaty, liczne oczka wodne i bagienka, trzcinowiska, rowy. Dwa jeziora. Wiele mo?liwo?ci kluczenia, omijania przeciwnika, skrytych podej?? (np. starymi groblami). W miar? regularnie poci?ty drogami le?nymi i czo?gówkami. Inne przyjemno?ci to bardzo liczne stare okopy, rowy ??cznikowe, rowy przeciwpancerne, stojanki dla pojazdów. Co wi?cej kopanie nowych umocnie? nie stanowi problemu, zatem jak kto lubi to b?dzie móg? odda? si? tworzeniu fortyfikacji. Atrakcj? niew?tpliwie b?d? zabudowania zniszczonej wioski z góruj?cymi ruinami ko?cio?a w której nie raz przyjdzie uczestnikom wykona? "pewne" zadania, inn? zapewne b?dzie by?y obóz jeniecki Do zdobycia b?dzie równie? zapora wodna...

https://lh3.googleusercontent.com/-AhhICf2K9F8/T5fr4mExPoI/AAAAAAAAArA/EFaOXk4ghrI/s720/Mapa%2520terenu%2520dzia%25C5%2582a%25C5%2584%2520GRYF%25202012.jpg
Wi?cej zdj??: http://njz.pl/dpd/gryf2012/pozzadlo/index2.html
TROCH? HISTORII… (zarys scenariusza)
Wojna. Ju? prawie nikt nie pami?ta co wywo?a?o ten konflikt, zreszt? teraz ma to ju? ma?e znaczenie. Zbyt wiele z?ej krwi jest mi?dzy stronami konfliktu, zbyt wiele nienawi?ci. Teraz jedyne co si? liczy to zniszczy? wroga, ca?kowicie go unicestwi?. To jedna, to druga strona rzuca swoje si?y do „ostatecznej” ofensywy. Jedynym efektem jest jednak tylko rosn?ca ilo?? ofiar a zyski s? mierzone w metrach, niczym w czasie Wielkiej Wojny. Tym razem do szturmu ruszy?y si?y Iberlandu i tak jak zwykle kolejne fale ataku rozbija?y si? o umocnienia przeciwnika. Obie strony ?ci?gn??y do walki wszystkie dost?pne rezerwy, o które ju? co raz ci??ej by?o w wyniszczonych walk? krajach. Na zapleczu frontu nie pozosta?y bezczynnie praktycznie ?adne si?y, wszystkich skierowano do walki. Prawie wszystkich... Sytuacja na dzie? 28 czerwca roku 20XX Gdzie? po stronie Iberlandu Ma?e lotnisko zapasowe ko?o Denburga skryte w g??bokich lasach. W obiektach przy lotniskowych zorganizowano kurs zwiadowców - radiooperatorów dalekiego zasi?gu… Wieczorem w stan alarmu marszowego poderwani zostaj? s?uchacze kursu radiooperatorów zwiadu dalekiego zasi?gu ze szko?y wojennej nr 207 . Grupa ta, to niepe?na kompania. Pech chce, ?e wi?kszo?? oficerów i podoficerów instruktorów grupy szkolnej nie dotar?a jeszcze do Denburga z odpraw, szkole? i urlopów...lub zosta?o wys?anych gdzie? z rozkazu naczelnego dowództwa . Brakuje te? sprz?tu i transportu, w zasadzie kompania dysponuje broni? osobist? (niejednolit? - podobnie - jak i ró?norodnym umundurowaniem gdy? uczestnicy pochodz? z ró?nych jednostek) i trudno mówi? o jakiejkolwiek standaryzacji tak ludzi jak i sprz?tu. Gdzie? po stronie Slebonii O?rodek treningowy wojsk powietrzno-desantowych w Stanowo Og?oszono alarm bojowy z przygotowaniem do lotu i desantowania w kompanii szkolnej s?uchaczy szko?y podoficerskiej wojsk powietrznodesantowych. Podobnie jak u iberlandczyków brakuje sprz?tu, w ko?cu trafili tu na szkolenie w skokach. W zasadzie kompania dysponuje broni? osobist? i trudno mówi? o jakiejkolwiek etatyzacji tak ludzi jak i sprz?tu. Dwa dni wcze?niej… W o?rodku badawczym zlokalizowanym w niedost?pnej krainie jezior i bagien na po?udniu Slebonii grupa naukowców przeprowadza ko?cowe dzia?ania zwi?zane z testami nowej broni. Wszelkie przypuszczenia teoretyczne znajduj? potwierdzenie w dzia?aniach praktycznych realizowanych na poligonie do?wiadczalnym, tylko krok dzieli od rozwi?zania pewnych zagadnie? i osi?gni?cia przez jedna ze stron konfliktu zdecydowanej - mo?na by rzecz mia?d??cej - przewagi. O sytuacji tej (ko?cowych pracach badawczych) dowiaduje si? przez przypadek wywiad drugiej strony. Zapada decyzja akcji dywersyjnej maj?cej za zadania porwanie najwa?niejszych uczestników eksperymentów nad now? broni? oraz jej komponentów, zniszczenia tego czego zabra? si? nie da. Dowództwo gwa?townie zbiera najlepszych z najlepszych (których ma pod r?k? ) i wysy?a ich z strace?cz? bowiem s?abo przygotowan? kiepskim rozpoznaniem misj? (mi?dzy innymi ogo?acaj?c z oficerów i podoficerów instruktorów grup? szkoln? rozpoczynaj?c? w?a?nie kurs –operatorów radiowych zwiadu w bazie w Denburgu). Dzie? wcze?niej… Dochodzi do desantu w okolicach o?rodka badawczego. Desantowany oddzia? mimo ci??kiej walki z nadspodziewanie liczn? i sprawn? bojowo ochron? poligonu do?wiadczalnego, osi?ga cz??ciowy sukces. Akcja owocuje uprowadzeniem pi?ciu z czternastu naukowców i zdobyciem równie cennych elementów broni nad któr? pracowali. Niestety uprowadzenie naukowców, mimo pocz?tkowego sukcesu nie rokuje dobrze. Z prawie stuosobowej kompani desantowanej w walkach na terenie o?rodka badawczego z akcji ca?o wychodzi zaledwie pi?tnastu ?o?nierzy oddzia?u desantowego (reszta ginie, dostaje si? do niewoli, ulega ranom i kontuzj? eliminuj?cym ich z walki). Odleg?o?? od linii frontu nie pozwala na u?ycie transportu ?mig?owcami, zaplanowany transport lotniczy z miejsca desantu nie wchodzi w rachub? z powodu braku miejsca na l?dowanie (planowane miejsce l?dowania wytypowane w czasie szybkiego zwiadu powietrznego okaza?o si? mocno podmok?e) nawet najl?ejszych maszyn zdolnych do ewakuacji naukowców nie mówi?c ju? o niedobitkach kompani desantowej. Resztka ?o?nierzy zdobywa pi?? pojazdów, odurza zgodnie z planem naukowców silnymi ?rodkami narkotycznymi wprawiaj?c ich w stan ?pi?czki. Klucz?c po lasach kieruj? si? na zachód. Postawione na nogi lokalne posterunki policji i pozosta?o?ci ?andarmerii chroni?cej o?rodek badawczy staraj? si? odszuka? i za wszelk? cen? odbi? naukowców. Najwy?sze dowództwa obu stron wydaj? identyczne brzmi?cy, bezwzgl?dny, rozkaz: za wszelk? cen? utrzyma? naukowców przy ?yciu, w miar? mo?liwo?ci nie straci? komponentów nowej broni. W czasie le?nych potyczek grupy desantowej oraz grup poszukiwawczych gin? kolejni ?o?nierze eskortuj?cy naukowców oraz dwaj z je?ców. Grupa traci te? trzy z pi?ciu pojazdów. Pozostaje czterech ?o?nierzy, trzej naukowcy( w ?pi?czce) i dwa praktycznie rzecz bior?c unieruchomione pojazdy. Grupa kamufluje pojazdy z naukowcami w lesie, dwóch ?o?nierzy zostaje w eskorcie dwóch rusza szuka? paliwa lub innych, sprawnych ?rodków transportu. Udaje si? te? wys?a? meldunek w którym przedstawia si? sytuacje grupy oraz wskazuje z grubsza rejon ukrycia si? grupy, niestety meldunek ten (podobnie jak i wi?kszo?? innych) odczytuje równie? przeciwnik. W dowództwie Slebonii zapada decyzja o natychmiastowym wys?aniu posi?ków, niestety po ostatnich powodziach nieliczne drogi prowadz?ce do doliny s? w wi?kszo?ci nie przejezdne b?d? to z powodu w?a?nie powodzi, b?d? to licznych a nie zinwentaryzowanych pól minowych. Na szcz??cie kto? przypomnia? sobie o elewach ze Stanowo, lepsza w ko?cu niepe?na kompania od razu ni? pu?k poniewczasie. Wydano rozkazy.. Sytuacja ta, wymusza na dowództwie Iberlandu decyzje o realizacji kolejnego desantu. Operacja „Gryf” zosta?a zorganizowana jedynymi dost?pnymi natychmiast si?ami czyli s?uchaczami ze szko?y 207. Zadaniem desantu jest przede wszystkim odszukanie zakamuflowanej w lesie resztki pierwszej grupy desantowej z pojmanymi naukowcami i utrzymanie si? do momentu a? kto? w sztabie wymy?li realny sposób ewakuacji. W obu wrogich grupach znajduj? si? mniejsze czy wi?ksze grupy frontowców znaj?cych si? wcze?niej i maj?cych za sob? wspólne akcje, zatem z?ytych i zgranych, niemniej dzia?ania ca?o?ci kompanii b?d? trudne z powodu braku zgrania i znajomo?ci mo?liwo?ci poszczególnych dru?yn przez dowodz?cych akcj?. Dodatkow? trudno?ci? jest praktycznie rzecz bior?c brak oficerów oraz starszych podoficerów w tych ad hoc rzucanych do akcji pododdzia?ach. Dowództwo… musi si? ukonstytuowa? w czasie walki.ia, omijania przeciwnika, skrytych podej?? (np. starymi groblami). W miar? regularnie poci?ty drogami le?nymi i czo?gówkami. Inne przyjemno?ci to bardzo liczne stare okopy, rowy ??cznikowe, rowy przeciwpancerne, stojanki dla pojazdów. Co wi?cej kopanie nowych umocnie? nie stanowi problemu, zatem jak kto lubi to b?dzie móg? odda? si? tworzeniu fortyfikacji. Atrakcj? niew?tpliwie b?d? zabudowania zniszczonej wioski z góruj?cymi ruinami ko?cio?a w której nie raz przyjdzie uczestnikom wykona? "pewne" zadania, inn? zapewne b?dzie by?y obóz jeniecki Do zdobycia b?dzie równie? zapora wodna...

REGULAMIN IMPREZY
I. ZASADY WALKI I BEZPIECZE?STWO:
1. Dozwolone jest u?ywanie wy??cznie broni ASG. Jedyna dopuszczalna amunicja to plastikowe 6mm BB. 2. Wymagana jest ochrona oczu. Zaleca si? stosowanie atestowanych gogli/okularów przeznaczonych do rozgrywek ASG lub PB. Organizator nie b?dzie wymusza? jako?ci ochrony oczu. 3. Obowi?zuje zakaz stosowania jakichkolwiek ?adunków wybuchowych, ?wietlnych, og?uszaj?cych, dymnych, ?zawi?cych czy jakichkolwiek innych ?rodków o dzia?aniu szkodliwym dla ?ywych organizmów. Wyj?tek stanowi? ?rodki pozoracji stosowane przez organizatora. 4. Dopuszcza si? stosowanie urz?dze? typu LWC przy kategorycznym zakazie celowania w g?ow?. 5. Dozwolone jest u?ywanie min i pu?apek d?wi?kowych. 6. Trafienie w jak?kolwiek cz??? cia?a, munduru czy kamufla?u jest równoznaczne z wyeliminowaniem z danej rozgrywki do momentu opatrzenia przez medyka. Trafiony oznajmia powy?szy fakt g?osem i oznacza si? kawa?kiem czerwonego materia?u. Komunikacja mi?dzy trafionym a pozosta?ymi graczami jest zakazana, przekazanie broni równie?, chyba ?e trafiony pozostawi ow? w miejscu trafienia. 7. Przypadkowe trafienie przez sojusznika powoduje taki sam skutek. 8. Trafianie w bro? wyklucza mo?liwo?? jej dalszego u?ytkowania w danej rozgrywce. 9. Bro? mo?na naprawi? tylko w g?ównej bazie strony, czas naprawy 15 minut. 10. Jako trafienie uznawane s? celne strza?y po linii prostej przez niewystarczaj?c? os?on?, tj. przez szeroko rozumiane zaro?la, trawy, krzewy. Rykoszety równie? s? uznawane jako trafienie. 11. Nie istnieje poj?cie strza?u oddanego wcze?niej. Przy jednoczesnym (w granicach dziesi?tych sekundy) dwustronnym otwarciu ognia z pola rozgrywki schodz? obaj gracze. 12. Zabronione jest strzelanie w pobli?u osób pozbawionych ochrony oczu, trafionych, osób postronnych, jak i do fotografów, innych osób nie bior?cych czynnego udzia?u w rozgrywce oraz zwierz?t. 13. S?dziowie (rozjemcy) w sytuacjach nadu?ywania/?amania przez uczestnika warunków regulaminu i zasad gry terenowej, b?d? znakowa? takiego uczestnika ?ó?t? ta?m?, której uczestnik nie mo?e usun?? do ko?ca zgrupowania. Dwukrotne oznakowanie przez s?dziego ?ó?t? ta?m? jest równoznaczne z trwa?ym usuni?ciem uczestnika z terenu rozgrywki, bez mo?liwo?ci powrotu. II. MEDYCY I RANY: 1. Trafiony gracz nie mo?e strzela? i przemieszcza? si?. Poza wzywaniem medyka nie mo?e tak?e komunikowa? si? z pozosta?ymi graczami. 2. Uruchomienie miny lub pu?apki d?wi?kowej traktowane jest jak trzeci postrza? i wi??e si? z zej?ciem do szpitala, mina rani graczy w promienie 5 metrów. 3. Ka?da ze stron dysponuje 1 medykiem na ka?dych 10 graczy. 4. Medyk mo?e uleczy? gracza z dwóch trafie? obwi?zuj?c r?k? ta?m?. Trzecie trafienie eliminuje gracza. 5. Gracz trafiony trzeci raz zostaje odes?any przez medyka do szpitala (resp). 6. Je?eli nie b?dzie mo?liwe dotarcie medyka do trafionego w rozs?dnym czasie (ok. 15 min.) gracz musi sam uda? si? do szpitala nawet przy pojedynczym trafieniu. 7. Mo?liwe b?d? specjalne pakiety lecz?ce, dost?pne ze zrzutów: a) Specjalny Pakiet Lecz?cy pozwalaj?cy uleczy? dodatkowe dwa razy (jeden mo?e by? zu?yty tylko na jednego gracza); b) Super Pakiet Lecz?cy pozwalaj?cy natychmiastowo uleczy? w szpitalu 15 graczy. 8. Medyk mo?e by? leczony tylko przez innego medyka. 9. Medyk lecz?cy nie mo?e by? ostrzelany, w pozosta?ym czasie podlega trafieniom na zasadach ogólnych. 10. Medyk mo?e leczy? graczy obu stron.
III. RESPY:
1. Po przybyciu gracza do szpitala jego numer zostaje zapisany na karcie szpitalnej z podaniem godziny przybycia. 2. Gracz na respie przebywa pe?n? godzin? zegarow?, w chwili przybycia do szpitala (np. przybywa o 14.30, wi?c na respie przebywa do godziny 15.30. Wyj?tkiem od zasad przebywania w szpitalu jest u?ycie Super Pakietu Lecz?cego.
IV. FILMOWANIE I FOTOGRAFOWANIE.
1. U?ywa? kamery oraz aparatu fotograficznego mo?e ka?dy, nie jest wymagana zgoda Organizatora. 2. Osoba obs?uguj?ca kamer? lub sprz?t fotograficzny musi by? odpowiednio oznaczona (bia?a koszulka). 3. Osoba obs?uguj?ca kamer? lub aparat fotograficzny nie jest zwolniona z obowi?zku noszenia ochrony oczu. 4. Obs?uga kamery lub aparatu fotograficznego powinna unika? sytuacji w której mog?aby zdradzi? pozycj? walcz?cych. 5. Obs?uga kamery lub aparatu fotograficznego nie powinna nagrywa? i fotografowa? osób które wyra?nie sobie tego nie ?ycz?.
V. REGULAMIN PORZ?DKOWY.
1. Z uwagi na za?o?enia fabularne oraz sprawny przebieg zlotu Organizator, motywowany wy??cznie pragnieniem zapewnienia uczestnikom jak najlepszej zabawy, uprasza bezwzgl?dnie (tu: w rozumieniu wojskowego drylu) podporz?dkowanie jego rozkazom. 2. Ka?dy uczestnik porusza si? po terenie rozgrywki na w?asne ryzyko. 3. Rozgrywka mo?e zosta? przerwana (nieszcz??liwy wypadek, wtargni?cie na teren osób postronnych) w ka?dym jej momencie. 4. Zastrze?ona pozostaje ustalona bezpo?rednio przed rozgrywk? cz?stotliwo?? krótkofalowa Organizatora. 5. Liczebno?? i sk?ad grup bior?cych udzia? w rozgrywce ustala Organizator. 6. Organizator oraz W?a?ciciel Administrator terenu nie bierze odpowiedzialno?ci za nieszcz??liwe wypadki w czasie trwania zlotu. 7. Organizator oraz W?a?ciciel Administrator terenu nie bierze odpowiedzialno?ci za wszelki sprz?t zagubiony, zniszczony lub uszkodzony w czasie trwania zlotu. 8. Uczestnik który umy?lnie wyrz?dzi szkod? np. podpalenie w wyniku rozpalenia ogniska w niedozwolonym miejscu, b?dzie zobowi?zany do jej pokrycia. 9. Zgody Organizatora wymaga wykorzystanie zlotu jako okazji do rozpowszechnienia wszelkich materia?ów reklamowych czy promocyjnych. 10. Bezwzgl?dnie zabrania si? spo?ywania alkoholu, tak podczas rozgrywek, jak i w przerwach. Dotyczy tak?e obozu off-game. 11. Obowi?zuje ca?kowity zakaz palenia ognisk poza miejscami do tego przeznaczonymi. 12. Ze wzgl?du na specyfik? miejsca zlotu nie wolno dotyka?/podnosi?/zbiera? rzeczy które wygl?daj? na niewybuchy, pociski, miny. Najprawdopodobniej b?d? nimi naprawd?. W takiej sytuacji nale?y ostro?nie oznaczy? wokó? znaleziony przedmiot i natychmiast poinformowa? o tym fakcie organizatora i s?u?by porz?dkowe zlotu/zgrupowania. 13. We wszystkich sprawach nie uj?tych bezpo?rednio w regulaminach, jak i dotycz?cych rozstrzygania kwestii spornych mi?dzy graczami decyduj?ce zdanie ma Organizator, którego decyzja jest nieodwo?alna. 14. Jako jedyn? sankcj? za niestosowanie si? do regulaminów przewidziano usuni?cie z terenu zlotu.

UWAGI KO?COWE
Nie przewidujemy limitu pr?dko?ci wylotowej, w tym wypadku polegamy na Waszym rozs?dku. Adrenalina w po??czeniu z ch?ci? udowodnienia innym swoich bojowych zdolno?ci cz?sto rodz? sytuacje dwuznaczne. Ich honorowe rozwi?zanie zale?y tylko od kultury graczy. W tym miejscu padnie tylko jedna rada: zawsze podawaj r?k? przeciwnikowi, co do rozstrzygni?cia starcia z którym masz w?tpliwo?ci, i ust?puj. Przy tym za?o?eniu z pola rozgrywki schodz? obaj gracze. W ASG nie ma bowiem nie?miertelnych bohaterów o ponadludzkiej percepcji, s? tylko trupy, trupy ale gentlemani. Kto tego nie rozumie upraszany jest o niezak?ócanie zabawy uczciwym Maniakom, oszcz?dzenie niemi?ych sytuacji i pozostanie w domu.

?ród?o: http://13dpddrawsko.ugu.pl |